2006/10/16

Nil KARAİBRAHİMGİL

Ki az a Nil KARAİBRAHİMGİL?
1976-ban született Ankarában. Művészcsaládban nőtt fel,nagybátyja Selami Karaibrahimgil a Modern Folklór Hármasá-nak egyik tagja. Nil 2000-ben végzett nemzetközi kapcsolatok szakon a Boğaziçi Egyetemen. Rengeteg reklámfilmben énekel, melynek elismeréséül megkapta a reklámszakma legnagyobb díját, a Kristályalma díjat. Legismertebb reklámjai a Bellona,Algida,és a Hazır Kart.
Albumai:
Nil Dünyası/Nil világa (2002)
Nil Fm (2004)
Pırlanta_Tek taşımı kendim aldım/
Brilliáns_Egyetlen kövemet magam szereztem (2006)


Gitme yoksa
Gitme yoksa içerim bütün uyku haplarını
Sonra karıştırırsın ruh kitaplarını
Bi mektup yazarım
Hep seni sevdimle biten
Sonra artık hesap et
Bi daha olur mu hiç neşen
Gitme yoksa atlarım en yakın köprüden
Hafizaya gerek yok
Bu olur tek hadisen
Gitme yoksa katlederim
Bizim yan komşuları
Sonra polise derim
Öldürmüş masumları

Gitme dünyam dönsün dönsün
Dünyam dönsün dönsün
Ben hiç kimse ölsün mölsün istemem

Gitme yoksa düşer yolum
Kiralık katillere
Sonra vurup durursun ıssız sahillere
Gitme yoksa adım geçer akşam haberlerinde
Git gide yaşlanırsın
Bi akıl hastanesinde
Ne menj el,különben...
Ne menj el,különben beveszem az összes altatót
Aztán nézegethetnél mindenféle ...
Írok egy levelet
A vége,hogy mindig szerettelek
Aztán számolj vele
Hogy sosem leszel boldog újra
Ne menj el,különben leugrok a legközelebbi hídról
Nincs szükség ...
Ez az egyetlen alkalmad
Ne menj el,különben
Megölöm a szomszédainkat
Aztán a rendőröknek
Azt mondom,hogy te voltál

Ne menj el,hadd élhessek tovább
Hadd forogjon a Föld tovább
Nem akarom hogy meghaljon valaki

Ne menj el,különben
Felkeresek egy bérgyilkost
Aztán összeverve fekszel majd kietlen partokon
Ne menj el,különben bemondja a nevemet a tévé
Egy elmegyógyintézetben fogsz
Szép lassan megöregedni


Ben aptal mıyım
Yemem ben artık bunları
Tersyüz ettim hayatımı
Dedim yak lambalarını
Oyna sende zarlarını
Bırak başkalarını
Ben aptal mıyım?
İşime gelmeyince hep
Hayatın kendisi sebep
Sen onca fırsatı tep
Ben aptal mıyım?
Aşkın şudur sözlük anlamı:
'Arıyorsun sen belanı?'
Ben miyim hapse tıktığım
Neden suçlu kılıklıyım
Söyle gardiyanım
Çok yatar mıyım?

Niye sordum soruları
Biliyordum cevapları
Gel her gün aynı şeyi yap
Git her gün aynı yola sap
Sonra gelince hesap
Ben manyak mıyım?
Unuttum mu ben kendimi
Kuruttum mu günlerimi
Biriktirdim dünleri
Ben aptal mıyım?
Bolond vagyok én?
Ebből nem eszek
Hátat fordítok az életemnek
Mondtam,hogy kapcsolt fel a lámpát
Játsszad a kisded játékaidat
Másokat meg hagyj békén
Hát bolond vagyok én?
A te életed volt az ok
Hogy nem mentem dolgozni
Szalaszd el a rengeteg lehetőséget
Hát bolond vagyok én?
A szerelem magyarázata a lexikonban:
"a bajt keresed"
Engem dugtak dutyiba?
Miért látszok bűnösnek?
Mondja őrmester úr
Sokáig maradok bent?

Miért kérdeztem a kérdéseket
Ha tudtam a válaszokat
Gyere,csináld minden nap ugyanazt
Menj és térj le minden nap ugyanarról az útról
Aztán számolj el vele
Hát meghülyültem én?
Megfeledkeztem magamról?
Megöltem a napjaimat
Gyűjtöttem a tegnapokat
Bolond vagyok én?


Meyva tabağı
Çekirdeksiz kabuksuz
Bi üzüm kadar yalnızım
Hiçbi dalı tutamadım safsızım
Bikaç güzel fikir buldum
Ama elden çıkardım
İnanırsam insafsızım tatsızım
Kasa kasa toplanmış
Turuncuya boyanmış
Portakallar kadar sıkıldım
Bikaç güzel anım oldu
Ama elden çıkardım
Ben yaşarken insafsızım tatsızım
Erik kadar aşksızım
Dutlar kadar şanssızım
Çıkarsa biri
Kiraz gibi ansızım
Bikaç güzel erkek buldum
Ama elden çıkardım
Ben severken insafsızım tatsızım
Ben aşıkken insafsızım tatsızım
Gyümölcstál
Mag nélkül,héj nélkül
Egyedül vagyok,mint egy szőlőszem
Egy ágba sem tudtam belekapaszkodni,romlott vagyok
Volt pár jó ötletem
De kicsúsztak a kezeim közül
Kegyetlen és ízetlen vagyok,márha elhinném
Úgy unatkozom
Mint a narancsszínre festett
Összegereblyézett narancsok
Volt egypár jó pillanatom
De kicsúsztak a kezeim közül
Kegyetlenül és íztelenül élem az életemet
Annyi szerelem sincs bennem,mint egy szilvában
Dicstelen vagyok,mint egy szeder
Ha kivenne valaki a tálból
Löttyedt vagyok,mint egy cseresznye
Találtam pár helyes pasit
De kicsúsztak a kezeim közül
Ha szeretek,kegyetlen vagyok és íztelen
Szerelmesen kegyetlen vagyok és íztelen


Bencil
Uçar o kuşlar gibi
Çıkar yokuşlar gibi
Sanki biz saklanmışız
Onu bulmuşlar gibi
Sert basan tuşlar gibi
Dik dik bakışlar gibi
Sanki biz hep yazmışız
O bitmeyen kışlar gibi

O bir bencil bencil
Nedeni belli değil
Vuramazsın zincir
O bi bencil ama yok onun hilesi
O bi bencil ama yok onun iğnesi
O bi bencil ama yok onun hilesi
Yok onun bişeysi yok

Gider o rüzgar gibi
Dönder dalgalar gibi
Sanki biz hep dururken
Geçen zamanlar gibi
Sert basan tuşlar gibi
Dik dik bakışlar gibi
Biz ayakta dururken
Geçen rüyalar gibi
Önző
Repül,mint a madarak
Eltűnik,mint kocsi a lejtőn
Mintha elbújtam volna
Hogy megkeressem
Tekintete szúrós
Mint az erősen csapkodott billentyűk
Mintha én mindig nyár lettem volna
Ő meg véget nem érő tél

Ő önző,önző
Nem tudjuk,miért
Nem tudod levenni a láncokat róla
Ő önző,de nincsenek trükkjei
Ő önző,de nincs rá ellenszer
Ő önző,de nincsenek trükkjei
Nincs is semmije egyáltalán

Úgy megy,mint a szél
Forog,mint a hullámok
Mintha én örökké mozdulatlan lennék
Mint a rég elmúlt idők
Tekintete szúrós
Mint az erővel csapkodott billentyűk
Én meg csak élek tovább
Mint az elmúlt álmok